När bh-köpet inte blev som du tänkt dig

10 Jun 2021 08:35
Sara Henriksson

Glad och förväntansfull klickar du hem de där sakerna som du väntat så länge på att köpa. Och när paketet väl kommer så känns allt bara känns helt fel! Storleken kanske inte passar, färgen ser inte alls ut som på bilderna eller så motsvarar produkten helt enkelt inte förväntningarna. Känner du igen känslan?


Här är våra bästa tips för ett smidigt köp, hur du väljer rätt storlek och modell samt vad du ska göra om det inte blev som du tänkt dig.


Bh:n jag fick hem passar inte. Vad gör jag nu?
Vi förstår din besvikelse. Men låt inte plagget bli liggande oanvänt, kontakta oss istället för att göra ett byte!


När det blir fel är det nämligen enkelt att rätta till. Det är här vår kundtjänst kommer in som räddaren i nöden. Hos oss är alla medarbetare certifierade bh-experter. Vi ger råd och tar hand om dig före, under och efter ett köp. Kontakta oss gärna redan innan du gör ditt köp om du känner dig osäker på att handla bh online, din storlek eller för att bekanta dig med Miss Marys produkter.


Innan du ringer kundtjänst om råd angående storlek och modell, är det bra att vara förberedd genom att:


• Läsa igenom vår storleksguide
• Skriva upp dina mått (omkretsen under bysten samt omkretsen där bysten är som störst) enligt guidens anvisningar.
• Kolla igenom din bh-garderob hemma, vilka storlekar och vilka märken har du? Vilken storlek har du på din senaste bh och hur sitter den?
• Föredrar du någon speciell typ av bh? (Bygel, bygelfritt, rund kupa, bomull eller funktionsmaterial, t-shirt bh etc.)


Bonustips! Tänk på att din bh-storlek kan variera över tid eftersom proportionerna förändras. En gammal bh blir uttänjd och om du beställer samma storlek flera år senare är risken stor att den inte passar.
Våra bh-experter guidar dig genom alla steg. Tillsammans hittar vi det optimala alternativet för dig.


Om du inte är nöjd med din produkt eller storlek, kontakta oss så snart som möjligt efter att du har fått hem din leverans. Det är inte meningen att du ska behålla ditt plagg om du inte är helt nöjd med det. Du ska känna dig bekväm med och lita på din Miss Mary-bh.


• Du har alltid 100 dagas öppet köp på alla våra varor.
• Du får returnera eller göra ett byte.
• Vårt mål är att alla kvinnor ska hitta en perfekt bh.


Är varan defekt ber vi dig alltid kontakta vår kundtjänst innan du skickar varan i retur eftersom reklamationer hanteras separat från övriga returer.

Läs gärna intervjun med vår kundtjänschef Ida (bild ovan) om hur hon och hennes team jobbar med personlig rådgivning över distans.


Vår kundtjänst är tillgänglig 7 dagar i veckan. Under vardagar kan du kontakta oss på telefon, mail och sociala medier. På helger når du oss via mail och sociala medier. Vi lägger stor vikt vid att ha kunnig och utbildad kundtjänstpersonal för att kunna erbjuda den allra bästa hjälpen.
Eftersom vi pratar bröst och underkläder har vi bara kvinnliga medarbetare på kundtjänst, så att ingen som ringer ska riskera att känna sig obekväm. Var aldrig rädd för att fråga oss om hjälp, det kan handla om allt från att hitta en bh för bröst som är olika stora, som behöver extra lyft, som har mycket lös hud, eller för att åtgärda problem som att axelbanden trillar ner eller att bygeln inte brukar sitta bra.


Tveka inte att ringa oss mer än en gång. Att hitta den optimala bh:n och storleken kan ta några samtal, det är viktigt att det bli rätt!

You may also like