Ångerrätt, retur, byte & reklamation

Ångerrätt, retur & byte

Enligt lag har du 14 dagars ångerrätt. Hos Miss Mary har du alltid 100 dagars ånger- och returrätt. Vid byte eller retur, skicka varorna i samma skick som de kom. Returer ska alltid lämnas in hos postombud och inte läggas på gula postlådor. Fyll alltid i den bifogade retursedeln. Vänligen använd bifogad returetikett som du kan fästa på returförsändelsen. Kostnad för returfrakt (fn 49 kr) debiteras dig som kund. Ångrar du ditt köp eller vill göra ett byte står du för returfrakten. Ånger-, retur- och bytesrätt gäller givetvis inte om varan är använd. Reklamationer av använda, otvättade plagg behandlas ej.


Beloppet för din retur krediteras med samma betalningsmetod som du valde när du beställde, dock inte förrän varan blivit mottagen och kontrollerad av oss. Returprocessen kan ta upp till två veckor.


Om du betalat med Klarna faktura och ska göra retur:
Visste du att man kan gå in på Klarna.se eller Klarna-appen och pausa fakturan? Gå då till det berörda köpet och klicka på ”Rapportera retur". Fakturan kommer då att pausas automatiskt tills vi på Miss Mary mottagit din retur. Har du gjort retur på en del av köpet, kommer du därefter att få en uppdaterad faktura på det du valt att behålla.


Tyvärr kan vi inte hantera byten. Vi ber dig skicka varan i retur och göra ny order på den vara du vill ha istället.


Är varan felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten. Kontakta då vår kundtjänst för närmare instruktioner. Har du frågor om din retur kan du kontakta vår kundtjänst här, eller per telefon
+46 (0) 31 - 373 60 13.


Returadress Sverige:
Miss Mary of Sweden
U-234
202 29 Malmö


Här hittar du även konsumentverkets blankett för ångerrätt. (frivillig att fylla i, den krävs ej för att ångra ditt köp och returnera dina varor - det enda du behöver fylla i för att ångra ditt köp, göra en retur eller ett byte är den retursedel som fanns med i din leverans)

Reklamation

Vi är tacksamma för din hjälp med att påpeka eventuella felaktigheter på varan. Har du anmärkning mot levererad vara och vill göra reklamation så returnera varan snarast till oss. Du har tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. 2 månader anses alltid som skälig tid för anmälan. Vi ersätter dig för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande. Avser reklamationen en använd vara, vänd dig till vår kundtjänst för närmare instruktioner. Reklamationer av använda otvättade plagg behandlas ej.


Vid en eventuell tvist hänvisas alltid till Allmänna reklamationsnämnden. Miss Mary följer alltid nämndens rekommendationer.
Postadress till ARN:
ARN
Box 174
101 23 Stockholm


Som bosatt inom EU, Norge, Island och Liechtenstein kan man också vända sig till EU Online Dispute Resolution vid tvister.