Ångerrätt, retur, byte & reklamation
Ångerrätt, retur & byte
Enligt lag har du 14 dagars ångerrätt. Hos Miss Mary har du alltid 100 dagars ånger- och returrätt. Vid byte eller retur, skicka varorna i samma skick som de kom. Returer ska alltid lämnas in hos postombud och inte läggas på gula postlådor. Fyll alltid i den bifogade retursedeln. Vänligen använd bifogad returetikett som du kan fästa på returförsändelsen. Kostnad för returfrakt (fn 40 kr) debiteras dig som kund. Ångrar du ditt köp eller vill göra ett byte står du för returfrakten. Ånger-, retur- och bytesrätt gäller givetvis inte om varan är använd. Reklamationer av använda, otvättade plagg behandlas ej.
Beloppet för din retur krediteras med samma betalningsmetod som du valde när du beställde, dock inte förrän varan blivit mottagen och kontrollerad av oss. Returprocessen kan ta upp till två veckor.
Om du betalat med Klarna faktura och ska göra retur:
Visste du att man kan gå in på Klarna.se eller Klarna-appen och pausa fakturan? Gå då till det berörda köpet och klicka på ”Rapportera retur". Fakturan kommer då att pausas automatiskt tills vi på Miss Mary mottagit din retur. Har du gjort retur på en del av köpet, kommer du därefter att få en uppdaterad faktura på det du valt att behålla.
Tyvärr kan vi inte hantera byten. Vi ber dig skicka varan i retur och göra ny order på den vara du vill ha istället.
Är varan felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten. Kontakta då vår kundtjänst för närmare instruktioner. Har du frågor om din retur kan du kontakta vår kundtjänst per telefon
033-22 22 20.
Här hittar du även konsumentverkets blankett för ångerrätt. (frivillig att fylla i, den krävs ej för att ångra ditt köp och returnera dina varor - det enda du behöver fylla i för att ångra ditt köp, göra en retur eller ett byte är den retursedel som fanns med i din leverans)
Right to cancel a purchase, returns and replacements
By law, you have 14 days during which you have the right to cancel a purchase. At Miss Mary you always have 100 days during which you have the right to cancel a purchase and the right to return the goods. In the case of replacement or return, send the goods in the same condition that they arrived. Always complete the enclosed return slip. The goods can be returned in the same bag in which they were delivered. Do not forget to pay the postage. If you wish to cancel your purchase or if you wish to make a change, you are responsible for the return freight. The right to return goods or replace goods naturally does not apply if the goods have been used.
If the goods are faulty or have been sent incorrectly, we are responsible for the cost of the return freight. In that case contact our Customer Service Department for further instructions. If you have any questions about your return, you can contact our Customer Service Department here.
In the case of a return, we will refund your money within 14 days of being notified of the return, although not until the goods have been received and checked by us.
Shipping and handling fees are not refundable.
If you paid with Klarna and are returning an item:
Did you know that you can pause your invoice by logging in on www.klarna.com or the Klarna app? Go to the relevant order and click on ‘Report return’. Your invoice will then be paused automatically until we at Miss Mary have received your return. If you’ve returned part of an order, you’ll receive an updated invoice for the items you’ve chosen to keep.
Return address for customers in Australia:
DAI
Attn: Miss Mary of Sweden
P.O. Box 535
Braeside VIC 3195
Australia
Reklamation
Vi är tacksamma för din hjälp med att påpeka eventuella felaktigheter på varan. Har du anmärkning mot levererad vara och vill göra reklamation så returnera varan snarast till oss. Du har tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. 2 månader anses alltid som skälig tid för anmälan. Vi ersätter dig för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande. Avser reklamationen en använd vara, vänd dig till vår kundtjänst för närmare instruktioner. Reklamationer av använda otvättade plagg behandlas ej.
Vid en eventuell tvist hänvisas alltid till Allmänna reklamationsnämnden. Miss Mary följer alltid nämndens rekommendationer.
Postadress till ARN:
ARN
Box 174
101 23 Stockholm
Som bosatt inom EU, Norge, Island och Liechtenstein kan man också vända sig till EU Online Dispute Resolution vid tvister.