Ångerrätt, retur, byte & reklamation

Ångerrätt, retur & byte

Enligt lag har du 14 dagars ångerrätt. Hos Miss Mary har du alltid 100 dagars ånger- och returrätt. Vid byte eller retur, skicka varorna i samma skick som de kom. Returer ska alltid lämnas in hos postombud och inte läggas på gula postlådor. Fyll alltid i den bifogade retursedeln. Vänligen använd bifogad returetikett som du kan fästa på returförsändelsen. Kostnad för returfrakt (fn 49 kr) debiteras dig som kund. Observera att vi inte återbetalar kostnaden för expressfrakt eller något fraktalternativ som är dyrare än vår standardleverans vid en retur. Standardfrakt återbetalas endast om hela ordern returneras. Återbetalningar gäller annars enbart produktens pris. Ångrar du ditt köp eller vill göra ett byte står du för returfrakten. Ånger-, retur- och bytesrätt gäller givetvis inte om varan är använd. Reklamationer av använda, otvättade plagg behandlas ej.


Beloppet för din retur krediteras med samma betalningsmetod som du valde när du beställde, dock inte förrän varan blivit mottagen och kontrollerad av oss. Returprocessen kan ta upp till två veckor.


Om du betalat med Klarna faktura och ska göra retur:
Visste du att man kan gå in på Klarna.se eller Klarna-appen och pausa fakturan? Gå då till det berörda köpet och klicka på ”Rapportera retur". Fakturan kommer då att pausas automatiskt tills vi på Miss Mary mottagit din retur. Har du gjort retur på en del av köpet, kommer du därefter att få en uppdaterad faktura på det du valt att behålla.


Tyvärr kan vi inte hantera byten. Vi ber dig skicka varan i retur och göra ny order på den vara du vill ha istället.


Är varan felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten. Kontakta då vår kundtjänst för närmare instruktioner. Har du frågor om din retur kan du kontakta vår kundtjänst här, eller per telefon
+46 (0) 31 - 373 60 13.


Returer med QR-kod (via Postnord)
• Registrera din retur på https://www.missmary.com/se/return-order eller skanna QR-koden nedan. För att registrera returen anger du din e-postadress och ordernumret från din orderbekräftelse och registrerar de artiklar du vill returnera samt orsaken till returen.



• Efter registreringen får du en ny QR-kod som du kan visa när du lämnar in försändelsen hos Postnord.
• Packa varan i originalförpackningen eller i en annan lämplig förpackning.
• Ta paketet till ett Postnord ombud. En administrationsavgift på 49 SEK kommer att debiteras vid återbetalningen.
Har du valt fakturabetalning med Klarna, kan du pausa din faktura tills vi har behandlat returen. Du kan nå Klarnas kundtjänst på följande sätt:
Telefonnummer: 08 – 120 120 10
Hemsida: https://www.klarna.com/se/kundservice/


Det går tyvärr inte att byta varan, men du kan returnera den, få pengarna tillbaka och sedan göra en ny beställning av den vara du vill ha.


Du får pengarna tillbaka inom två veckor med samma betalningsmetod som du använde vid köpet. Vi skickar en bekräftelse till dig när vi har registrerat din retur.

Reklamation

Vi är tacksamma för din hjälp med att påpeka eventuella felaktigheter på varan. Har du anmärkningar och vill göra en reklamation så anmäl denna här: https://www.missmary.com/se/return-order eller skanna QR-koden ovan. Vi kommer att kontakta dig.


Du har tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. 2 månader anses alltid som skälig tid för anmälan. Returer av använda otvättade och söndriga plagg behandlas ej.


Vid en eventuell tvist hänvisas alltid till Allmänna reklamationsnämnden. Miss Mary följer alltid nämndens rekommendationer.
Postadress till ARN:
ARN
Box 174
101 23 Stockholm


Som bosatt inom EU, Norge, Island och Liechtenstein kan man också vända sig till EU Online Dispute Resolution vid tvister.