När du fick hem din bh och det inte blev som du tänkt dig | Miss Mary of Sweden
Hoppa till huvudinnehåll
Refunded Returns

När du fick hem din bh och det inte blev som du tänkt dig

När du fick hem din bh och det inte blev som du tänkt dig

Vi har säkert alla gjort det någon gång. Köpt en vara online, fått hem den och sedan blivit besvikna när vi packat upp dem. Storleken motsvarade inte alls förväntningarna. Här är våra tips till hur du får en smidig köpupplevelse och hur du bäst går tillväga när det inte blev som du tänkt dig och hur du kan minska risken att det händer igen.  

Bh kan upplevas vara lite klurigt att köpa online, inte själva köpet i sig men däremot att hitta rätt storlek eller modell. Det finns så många val att det är förståeligt om det inte blir rätt varje gång man testar ett nytt märke. Här är vår guide till hur du får en bättre upplevelse.

”Många kvinnor känner sig lite osäkra på sin bh-storlek.”

Vi har ofta hört av kunder som berättat att när de är i en fysisk affär väljer de bara en bh på måfå, en som ser ut att vara i deras storlek, bedömt efter ögonmått. Denna osäkerhet kan lätt medföra att det inte alltid känns kul att handla bh.

Kanske har man kollat upp sin storlek för några år tag sedan men inte tänkt på att kroppen ändrats sedan dess. Vanligtvis proportioneras formerna runt lite grann med åldern utan att det alltid syns på vågen. Den gamla bh:n hemma kan vara uttänjd och beställer man den storlek man brukade köpa blir det lätt fel.

Hoppsan, det blev inte som jag tänkt. Vad gör jag nu?

Om du får hem ett plagg som inte lever upp till förväntningarna är det lätt att känna sig besviken. Kanske är du en av dem som inte orkar returnera plagget utan i stället bara lägger ner det i byrålådan där det förblir oanvänt. Eller så kanske du returnerar varan utan att göra ett byte. Kanske väljer du att aldrig mer köpa bh på nätet för att slippa riskera att det ska bli fel. Gör inte något av ovanstående. Kontakta oss istället.

”När det blir fel är det enkelt att rätta till.”

När det blir fel är det nämligen enkelt att rätta till. Det är därför vår kundtjänst finns. Kanske är du en av dem som tänker att kundtjänst först och främst handlar om frågor kring leveranser, order och betalningar? Hos oss är vår kundtjänst mycket mer än bara dessa frågor. Vi satsar starkt på att ha världens bästa kundbemötande och service. De ger råd och tar hand om dig före, under och efter ett köp. Vi försöker göra allt för att du ska bli nöjd och hjälpa dig att hitta en lösning som passar dig.

När du kontaktar kundtjänst

Kontakta oss gärna redan innan du gör ditt köp om du känner dig osäker på att handla bh online, din storlek eller inte känner till Miss Marys produkter.

Innan du ringer kundtjänst om råd angående storlek och modell, vare sig det är före eller efter ett köp, är det bra att vara lite förberedd.

  • Läs genom vår storleksguide innan.
  • Skriv upp dina mått (omkretsen där bysten är som störst samt omkretsen under bysten) enligt guidens anvisningar.
  • Kolla genom din bh-garderob hemma, vilka storlekar och vilka märken har du hemma. Vad var storleken på din senaste bh och hur sitter den.
  • Är det någon stil du föredrar (bygel, bygelfritt, rund kupa, bomull, vadderad kupa, t-shirt-bh etc)

Våra rådgivare kommer guida dig genom alla steg och kommer exempelvis fråga vilken storlek det är på den bh:n som du har på dig nu och hur den sitter. Tillsammans kommer ni hitta det optimala alternativet för dig.

”Hos Miss Mary är kundtjänst mycket mer än bara frågor kring leveranser och beställningar”

Har vi rekommenderat en produkt du inte tycker om eller en storlek som inte är rätt löser vi detta så att du ska bli nöjd. Kontakta oss igen efter din leverans.

 

Behåll inte ditt plagg om du inte är helt nöjd med det. Låt det inte ligga oanvänt i byrålådan. En Miss Mary bh är din nära vän, du ska kunna känna dig bekväm och lita på den. Vi lägger ner många timmar av passformsarbete.

  • Du har alltid 100 dagas öppet köp på alla våra varor.
  • Du får returnera eller göra ett byte.
  • Vi vill alltid att du ska vara nöjd och gör allt för att ge så bra kundservice som möjligt.

Är varan defekt kontakta alltid kundtjänst före retur. Reklamationer hanterar vi separat från vanliga returer.

”Våra rådgivare kommer guida dig genom alla steg”

Läs gärna intervjun med vår kundtjänschef Ida (bild ovan) om hur hon och hennes team jobbar med personlig rådgivning över distans.

Vår kundtjänst är öppen 7 dagar i veckan och vi finns tillgängliga via personlig rådgivning på telefon, mejl, chatt och sociala medier. I Borås har vi flera fantastiska medarbetare som arbetar heltid med att ta hand om våra kunder. Vi lägger stor vikt på att ha bra utbildad kundtjänstpersonal för vi vet vikten av att få rätt hjälp.

”Tveka inte att ringa mer än en gång om det behövs. Vi finns här för dig”

Eftersom vi pratar bröst och underkläder har vi valt att bara ha kvinnliga medarbetare i kundtjänst så att alla våra kunder alltid ska kunna känna sig bekväma. Var aldrig rädd för att fråga oss om hjälp, det kan handla om allt från att hitta en bh för bröst som är olika stora, som behöver extra lyft eller som har extra mycket lös hud, eller för att man behöver åtgärda problem som att axelbanden trillar ner eller bygeln inte brukar sitta bra.

Tveka inte att ringa oss mer än en gång heller. Att hitta den optimala bh:n och storleken kan ta några samtal och vi finns här för dig. Det är viktigt för din egen upplevelse att det bli rätt.

Skriv en kommentar

Plain text

  • Inga HTML-taggar tillåtna.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt till länkar.
  • Rader och stycken bryts automatiskt.